Potřebujeme Váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se Vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se Vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.
Všeobecné obchodní podmínky
I.
Základní ustanovení
1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).
Lukáš Friedrich
IČ: 76555747
DIČ: CZ8412140044
se sídlem: Devonská 1223/5, 152 00 Praha - Hlubočepy
kontaktní údaje:
e-mail: info@outlet-zdravotniobuv.cz
telefon: +420 776 345 171
web: www.outlet-zdravotniobuv.cz
(dále jen „prodávající“)
2. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby (dále jen: „spotřebitel“), která vytváří REZERVACI na prodejnu prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce www.zdravotniobuvpraha.cz. (dále jen „internetový obchod“).
3. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí každé REZERVACE. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
4. V případě REZERVACE zboží na provozovnách není mezi spotřebitelem a společností Lukáš Friedrich IČ: 76555747 uzavřena kupní smlouva.
5. Vymezení pojmů:
REZERVACE - je blokace konkrétního zboží, za konkrétní kupní cenu a na konkrétním prodejním místě prodávajícího. Rezervace se nepovažuje za objednávku uzavřenou prostřednictvím internetového obchodu, tedy distančním způsobem. Při následném uzavření kupní smlouvy se tedy nejedná o smlouvu uzavřenou prostředky komunikace na dálku.
II.
Informace o zboží a cenách
Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností, jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány. Prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
Informace o nákladech spojených s dodáním zboží jsou zveřejněny v jednom z kroků v nákupním košíku.
III.
Rezervace
1. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s rezervací (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory), hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
2. Kupující provádí rezervaci zboží těmito způsoby:
prostřednictvím svého zákaznického účtu
vyplněním rezervace bez registrace
3. Při zadávání rezervace si spotřebitel vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a prodejnu.
4. Rezervaci spotřebitel odešle prodávajícímu kliknutím na tlačítko rezervace na prodejnu. Údaje uvedené v rezervaci jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti rezervace je vyplnění všech povinných údajů v rezervačním formuláři. Odesláním rezervace spotřebitel potvrzuje, že se seznámil s obchodními podmínkami.
5. Neprodleně po obdržení rezervace zašle prodávající spotřebiteli potvrzení o obdržení rezervace na e-mailovou adresu, kterou spotřebitel zadal. Toto potvrzení je automatické a nepovažuje se za uzavření smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího.
6. V případě, že některý z požadavků uvedených v rezervaci nemůže prodávající splnit, zašle spotřebiteli na jeho e-mailovou adresu pozměněnou nabídku.
7. Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Spotřebitel může zrušit rezervaci telefonicky na telefonní číslo nebo e-mail prodávajícího uvedený v těchto obchodních podmínkách.
8. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě nebo v průběhu rezervace, není prodávající povinen rezervovat spotřebiteli zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu Prodávající informuje spotřebitele o chybě bez zbytečného odkladu a zašle spotřebiteli na jeho e-mailovou adresu pozměněnou nabídku.
IV.
Zákaznický účet
Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může spotřebitel přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může spotřebitel provádět rezervaci zboží. Spotřebitel může rezervovat zboží také bez registrace.
Při registraci do zákaznického účtu a při rezervaci zboží je spotřebitel povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je spotřebitel při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené spotřebitelem v zákaznickém účtu a při rezervaci zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Spotřebitel je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.
Spotřebitel není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.
Prodávající může zrušit uživatelský účet a to zejména v případě, když spotřebitel svůj uživatelský účet déle nevyužívá, či v případě, kdy spotřebitel poruší své povinnosti z rezervace nebo těchto obchodních podmínek.
Spotřebitel bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
V.
Platební podmínky a dodání zboží
Cenu zboží a případné náklady spojené s rezervací zboží může spotřebitel uhradit následujícími způsoby:
v hotovosti nebo platební kartou při osobním odběru v provozovně.
V případě platby v hotovosti nebo platební kartou je kupní cena splatná při převzetí zboží.
Prodávající nepožaduje od spotřebitele předem žádnou zálohu či jinou obdobnou platbu. Volba způsobu rezervace se provádí během rezervace zboží.
Náklady na rezervaci zboží jsou uvedeny v potvrzení rezervace prodávajícím. Spotřebitel nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží v místě převzetí rezervace.
VI.
Odstoupení
1. Při prodeji na kamenné prodejně, včetně rezervací zboží v internetovém obchodě, spotřebitel pozbývá nároku odstupu od kupní smlouvy ve lhůtě 14ti dní.
2. Spotřebitel je povinen si zboží při převzetí prohlédnout a tím přebírá odpovědnost bezvadnosti zboží.
3. Spotřebitel nemůže mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy v případech uvedených v §1837 občanského zákoníku
4. Prodávající je oprávněn odstoupit od rezervace zboží z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, nebo když výrobce, dovozce nebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající bezodkladně informuje spotřebitele prostřednictvím e-mailové adresy uvedené v rezervaci.
VII.
Práva z vadného plnění
1. Prodávající zodpovídá spotřebiteli, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá spotřebiteli, že v době, kdy spotřebitel zboží převzal, má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly při rezervaci, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které spotřebitel očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné. Zboží je určeno k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá. Zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
2. Povinnosti z vadného plnění má prodávající nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění. Spotřebitel je jinak oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
3. Je-li na prodávaném zboží, na jeho obalu, v návodu připojenému ke zboží nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost. Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že zboží bude po určitou dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Vytkl-li spotřebitel prodávajícímu vadu zboží oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění ani záruční doba po dobu, po kterou nemůže kupující vadné zboží užívat.
4. Ustanovení uvedená v předchozím odstavci obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí spotřebitelem, nebo vyplývá-li to z povahy zboží. Právo z vadného plnění spotřebiteli nenáleží, pokud před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud vadu sám spotřebitel způsobil.
5. V případě výskytu vady může spotřebitel prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat:
výměnu za nové zboží
opravu zboží
přiměřenou slevu z kupní ceny
odstoupení od smlouvy
6. Kupující má právo odstoupit od smlouvy, pokud má zboží podstatnou vadu pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo vad po opravě při větším počtu vad zboží
7. Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
8. U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má spotřebitel nárok na odstranění vady nebo přiměřenou slevu z kupní ceny.
9. Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má zboží větší počet vad (zpravidla nejméně tři vady současně), má spotřebitel právo uplatnit požadavek na slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy.
10. Při uplatnění reklamace je spotřebitel povinen prodávajícímu sdělit, jaké právo si zvolil. Změna volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná. Nezvolí-li si spotřebitel své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva stejná jako při nepodstatném porušení smlouvy.
11. Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může spotřebitel požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.
12. Pokud prodávající prokáže, že spotřebitel před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil, není prodávající povinen nároku spotřebitele vyhovět.
13. Spotřebitel nemůže reklamovat zlevněné zboží z důvodu, pro který je dané zboží zlevněno.
14. Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
15. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má právo od kupní smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dojde projev vůle spotřebitele (uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu.
16. Prodávající informuje spotřebitele o výsledku reklamace.
17. Právo z vadného plnění spotřebiteli nenáleží, pokud spotřebitel před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud spotřebitel vadu sám způsobil.
18. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
VIII.
Doručování
Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
Spotřebitel doručuje prodávajícímu korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje spotřebiteli korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v rezervaci.
IX.
Osobní údaje
Všechny informace, které spotřebitel při spolupráci s prodávajícím uvede, jsou důvěrné a bude s nimi tak zacházeno. Pokud spotřebitel nedá prodávajícímu písemné svolení, údaje o spotřebiteli nebude prodávající jiným způsobem než za účelem plnění rezervace používat, vyjma e-mailové adresy, na kterou mohou být zasílána obchodní sdělení, neboť tento postup umožňuje zákon, pokud není vysloveně odmítnut. Tato sdělení se mohou týkat pouze obdobného nebo souvisejícího zboží a lze je kdykoliv jednoduchým způsobem (zasláním dopisu, e-mailu nebo proklikem na odkaz v obchodním sdělení) odhlásit. E-mailová adresa bude za tímto účelem uchovávána po dobu 3 let od uzavření poslední rezervace.
Podrobnější informace o ochraně osobních údajů naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů.
IX.
Mimosoudní řešení sporů
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je příslušná Česká obchodní inspekce se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
Evropské spotřebitelské centrum Česká republika se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
X.
Závěrečná ustanovení
Veškerá ujednání mezi prodávajícím a spotřebitel se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
Prodávající není ve vztahu ke spotřebiteli vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.
Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
Spotřebitel tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
Kupní smlouva a rezervace včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 3. 6. 2025